måndag, mars 09, 2009

Anta utmaningen!

Kunde inte somna igår... maträtter och orter på L snurrade febrilt i mitt huvud. Jag lägger till allt på listan så är det väck ur min hjärna ikväll! ;-)

Jag blev utmanad av Molgan.

Kopiera detta till din blogg eller i kommentarfältet!

Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn!

Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord!

Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar!

Fritt fram att anta utmaningen! Men för säkerhetsskull utmanar jag mammaj och pia

Lycka till!


1. Vad heter du?: Lisa
2. Ett ord på fyra bokstäver: LUST
3. Flicknamn: Lilly, Lotten, Lola, Lismarie och Lovisa
4. Pojknamn: Larz-Ture, Lennart och Lasse
5. Yrke: Lots, Lastbilschaffis, LärarINNA, Läkare och Lyxhustru
6. Färg: Lila, Ljusgjult och Limegrönt
7. Klädesplagg: Linne, Loafers
8. Mat: Lasange, Lindösalami, Landgång och Löja
9. Sak i badrummet: Lampa, Lipgloss
10. Plats/stad: Luleå, Landvetter, Lund, Ludvika, Linköping, Lappland och London
11. En orsak att vara sen: Landade försent
12. Något man skriker: Land i sikte!
13. Film: Leaving Las Vegas
14. Något man dricker: Long Island Icetea, Lättmjölk och Lightläsk
15. Band: Latin Kings
16. Djur: Lodjur
17. Gatunamn: Långgatan, Lävägen
18. Bil: Lamborghini, Lotus och Lexus
19. Sång: Life
20. Aktivitet med mer än en deltagare: Landhockey

Så ÄNTLIGEN ÄR jag befriad från L-ord!!

2 kommentarer:

Lisa Olsson sa...

Se där, du hittade ett gatunamn på L. :)

Pia Nyberg sa...

jajajaja pppppppp - KLAR!