söndag, mars 29, 2009

10 dagar kvar

Idag har jag ätit ett förbjudet mål.

Det fanns ingen annan anledning till det än att min mor är på besök och ville gärna bjuda mig o J på middag. Ute. Sallad var det som gällde. Menyn erbjöd inget bättre alternativ än caesarsallad. Vi kollade på nätet innan vi gick.

Efter mycket övervägande och Js övertalning att det ÄR ok att äta kyckling och fisk efter 2 veckors detox så hängde jag på. Nu förhåller det sig dock som så att till caesarsallad serveras det även baconbitar, brödkrutonger och parmesanost. Inte mycket. Verkligen inte mycket. Inte till det priset iaf. Men jag har inte haft problem alls att låta bli "vanlig" mat så jag åt caesarsallad och var livrädd att paja magen. Det har gått bra. Känns faktiskt trist att göra ett undantag men det är helt ok pga av anledningen. Inte min karaktär! Nog om den salladen.

Smoothie och grönt te
till frulle.
Blandade nötter, russin och en bit mörk choklad.

Ikväll blir det eventuellt en skål med frukt.

Inga kommentarer: