lördag, mars 21, 2009

19 dagar kvar


Snart har den grå snön smält och marken förvandlas till ett svartgrönt landskap av gräs och asfalt. Även jag försöker genomgå någon slags förvandling där allt det grådaskiga ska skina upp och suddas ut. Är efter 8 dagar på god väg. Den verkliga utmaningen är ju att på något sätt fortsätta proppa i sig vitaminbomber. Idag var vi och simmade allihopa. Det var skönt och nästan tomt på folk. Hela Luleå var väl som vanligt ute och vandrade på den återkommande isvägen. Vi simmade 20 längder var och varje simtag fantiserade jag om att orka ta sig iväg om mornarna för att röra sig. Hur det ska gå till har jag inte en susning om.

Det har blivit en dags fördröjning med matuppdateringen. Så jag får försöka ignorera demensen och återge gårdagen så gott det går.
Till frukost blev det inte mycket. En ynka kopp kryddte och citronvatten. Lunchade på lax från sushibaren (igen!).

Trevligt långfika i ett skyltfönster efter jobbet, tittade inte ens in i kak och smörgåsutbudet, utan betalade 20kr för ett äpple och grönt te. Mixade ihop en smoothie direkt jag kom hem, för att börja med middagen, tacos. plockade tillbehör tills jag blev mätt men undvek köttfärsen och brödet.
So long till nästa gång! ;-)

Inga kommentarer: