torsdag, mars 12, 2009

27 dagar kvar

Första dagen. Känner mig superladdad och super nervös. Vet inte om jag pallar inte - dricka - kaffe - huvudvärk och sötsuget som sätter in som ett brev på posten om eftermiddagarna.

Vaknade med spänningshuvudvärk 06.30. Såg inte särskilt mycket framemot den annorlunda frukost som skulle serveras dagen till ära.

1 glas ljummet vatten med pressad citron
1 linfröshot (1msk linfrö i vatten under natten)
1 helt vanlig smoothie på blåbär, banan och apelsin fast utan yoghurten som brukar mixas med.
1 kopp nyponte


Blev inte nöjd utan fortsatte med en liten skål cashewnötter och russin. Var helt inställd på att dagen skulle bli en pina.

Fram till lunch sög det i magen, men jag är helt övertygad om att det bara var jag som var så fokuserad. På min kropp. Hur den kändes. Om jag ska klara av detta.

Grönt te med vaniljsmak (blä) drack jag i en timme på fikat (!). Här ska inte stressas. Grönt te är beskt. Beskt gör att jag mår illa. Jag började må illa och svettas! Promenerade i 30 minuter på lunchen och fick en kyss med underbar kaffesmak... Hoppas att det är kyssen som är underbar och inte kaffesmaken om ett par veckor ;-)

Lunch:
Havregrynsgröt + kanel + russin + skivad banan + sojamjölk (+nåt kryddigt örtte)

Tomat och avocado ist för kaffe och bulla kl 15.

Banan kl. 17. Och till middag kokade jag potatissoppa och 2 bitar halloumi.

Mätt. Belåten. Inget sötsug. Huvudvärken försvann vid 16.
Morgondagen närmar sig med spänning!

(BONUS: Det bästa med detta än så länge är att jag o J lagar mat åt oss själva. Det gör att vi är tillsammans i köket bägge två! Annars ligger nån av oss i soffan och jäser....)

3 kommentarer:

Pia Nyberg sa...

Ah, spännande!

Oh, det hade varit jätteroligt om DU tagit Urax men nu har du ju gängat dig med J som har barn
:-(( Tyvärr tyvärr så vågar vi inte släppa Urre till någon med barn... vi litar inte på att han inte gör något även om han ANTAGLIGEN inte kommer göra något. Så nu måste du välja, Urax eller Jocke & Olle?

Anonym sa...

Tjena bruden!
Jag avundas din beslutsamhet att försöka genomföra detta projekt. Själv hittar jag hur många ursäkter som helst för att inte ta itu med mitt välmående. En av anledningarna till att det inte blir av är alla halvkroppsspeglar vi har hemma. De gör att jag slipper se de delar av min kropp som tagit mest stryk av mina osunda matvanor. Det man inte ser, mår man inte illa av heter det. Nja, vet inte om jag håller med om det. Dessutom har vi ju en rejäl helkroppsspegel på jobbet. Gissa om den kan sabba arbetsglädjen under en dag. Alltid lättare att skylla på någon eller något annat. Jag hoppas kunna göra nåt liknande så småningom. Men fram till dess, hello friday och allehanda onyttigheter. Here I come! Antar att morgondagen blir som den brukar vara. Ha en bra dag på jobbet imorgon!

Jobbarkompisen i Texas

minelli sa...

Nyberg: Det var inte ett lätt val.... ;-) Skämt och sido. Hoppas verkligen ni hittar någoon bra husse el. matte till Urax! Kram.