söndag, mars 29, 2009

11 dagar kvar

Efter mastodonthandlingen i torsdags finns det en fransyska i kylskåpet. Till J. Det funkar superbra med stek om man inte detoxar, för då kan vi käka samma tillbehör! Våra morsor och jag hade biljetter till Sven-Ingvars som spelade på K-hus. Morsorna och J käkade steken. Jag åt halloumi. Hade gjort en potatissallad med alla möjliga grönsaker i. Det blev en riktig festmåltid. Till frukost blev det den gamla vanliga smoothien och grönt te. Det här börjar gå på rutin nu!

Jag har dock lagt mig an vanan att ta en bit mörk choklad. Bara EN. För mörk choklad innehåller rejält med antioxidanter som skyddar kroppens celler.


bild: nyhetskanalen.se

Känns som jag lagt till mig nya rutiner. Anstränger mig inte längre för att fokusera på vad jag ska äta och inte. Det går av sig själv. Det är en vana. Kaffe och mackor finns inte längre. Egentligen ser jag ingen anledning att sluta detoxa. Men allt har en ände. Så även detta. Men inte än! ;-)

Sent på kvällen när vi kom hem från mörkret (det var ju earth hour och man kunde tro att Styrman tagit över gatubelysningen...) så blev det en skål blandade nötter. Macadamia är såååå gott!

Åt jag verkligen inget mer...? Nä jag tror inte det.

Inga kommentarer: