tisdag, mars 24, 2009

15 dagar kvar

Sluttampen närmar sig, yihaa!

Idag har det varit en riktigt hälsodag. Solen sken, knallhård skare, 8 minusgrader. Det blåste kallt, men det kan jag leva med när man har fullt betalt för att vara ute på isen och skejta. På förmiddagen begav sig 4 lärare och 7 elever till Gråsjälören. Längs isvägen på skridsko, till fots eller med skoter. Vi njöt i fulla drag av hamburgare grillade på murikkan... (inte jag då förstås...) Fick nöja mig med en banan innan jag åkte tillbaka för att ägna eftermiddagen åt yoga i Shiva yogastudio i Södra hamn. Kom hem först vid 15-tiden och satte igång bastun, sen hade hela familjen SPA.... Jätteskönt. Hårinpackning, lermask (bonus blir jätterädd när vi smetar in ansiktena med grågrön lera), och kroppspeeling. Det enda som saknas är ett badkar. Ett badkar fyllt med ljuvliga dofter från Lush....


bild: www.lush.se


Men det var det om det. Dagens matintag har varit följande:
Grönt te (apelsinchokladsmak)
Smoothie (banan, blåbär, hallon, yoghurt och spirulina)
Banan och en kopp te.
Avokadohalva, grillad majskolv och hemmagjord salsa
Linssoppa med citron och koriander.... smakade mycket bra :-)
2 bitar 85% choklad


Godnatt sovgott. Det ska jag.

1 kommentar:

Mamma J sa...

Du verkar må bra! Gud vad du är duktig som kan hålla dig till Detox-dieten så länge, själv hade jag knappt vågat börja något sådant. Fast du skriver väldigt inspirerande :-) kram