onsdag, mars 18, 2009

21 dagar kvar


Alltså är jag dum i huvudet? Eller testar jag min karaktär till max? Kanske jag rentav retar mig själv? Det är mitt arbetsrums fikavecka, och jag satte igång ett kakbak kvart över sju imorse. Smörade och mjölade formar, värmde ugnen, smälte margarin.... mätte upp socker.... knäckte ägg. Ägget var kokt! Det fanns inga ägg. Fick gå till jobbet utan kaka. Och komma hem till ett kök där någon påbörjat ett kakbak, som det var lika bra att slutföra. Om 30 minuter kommer jag att ha en långpanna ljuvlig kladdig chokladkaka på köksbänken. Det är kanske lite onödigt frestande....
Viktklubbande J frågade lite försynt "Men du ska väl inte äta av den eller?" Han är antagligen lika frestad som jag. Men ICKE skall denna synd begås. Nej nej. Kakan skall svalna i snödrivan på balkongen, skäras i bitar och raskt placeras i frysen. Jag t.o.m. sköljde mitt pekfinger som jag råkat få lite smet på.... Int nå ska ner i min mage!

Det som däremot färdats dit idag är följande:

citronvatten & 1 kopp grönt te (ingefära/lime)
lakritste

vegetarisk buffè på Cafe Symphoni bestående av groddar, marinerade champinjoner, tomatsallad, gröna ärtor, kronärtskockor, broccoli, paprika, vindolmar, jordnötter, vinegrätt och en rotsakssoppa.
fikade "färska" jordnötter och frukt vid 15
smoothie på banan, apelsin, hallon yoghurt, liite honung och 1/2 tsk spirulina
nötblandning i bilen hem från ICA (valnötter, paranötter och macadamianötter)

Appropå nötter... pröva gärna Grönkålspaj med valnötter, Paranötspaj med rom eller Lyxig plommonkaka med macadamianötter

Sen blir det väl nåt mer fruktigt senare ikväll.... men inge kaka!
Whish me luck ;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

luck to J too
U2 ROCK