onsdag, april 01, 2009

8 dagar kvar


bild: www.fruktogront.se

TISDAG:
Trött, hungrig och rastlös. Kändes som det brukar göra när man kommer hem oduschad och hungrig med lätt huvudvärk. Stressad. Svårt att varva ned. Ett rejält träningspass, en bastu och en varm soppa hade verkligen gjort susen! :-)

Istället blev det kylskåpsätande. Russin. Torkade fikon. Mörk choklad. Bla bla bla... Blir så enormt less på den där känslan som infinner sig när orken tryter. Har verkligen inte kännt så på väldigt länge. Att det var bokcirkelkväll bidrog nog det med. Hemma kvart i sex och bokcirkel klockan sju. Visste att det vankades fika.... Man är ju fan senil. När jag steg innan för dörren och möttes av en aprikoskladdkaka och grädde mindes jag. Jag detoxar! Helt otroligt. Jag hade alltså småätit och skippat middag för att fylla på energireserven med bokcirkelfika. Men det bidde visst inte så. Det bidde en skål ananas, jordgubbar och hallon. Till det grönt te. Alldeles perfekt trots omständigheterna.

Till mellanmål mumsades det på russin, en apelsin & lakritste. Blandat ihop en sallad till lunch (sockerärtor, avocado, tomat, paprika, fetaost, stekta champinjoner och groddar). Till frukost blev det smoothie och grönt te. Har äntligen sålt oxfordsoffan och väntar en ny från IKEA. Var raskt uppe när väckarn ringde och med täcket runt mig hasade jag iväg mot vardagsrummet för att vakna lite långsammare framför tv:n... Men där fanns inget att lägga sig i. Bara en stol och en sackosäck. Somnade om i säcken invirad i täcket som en puppa. Så det verkar som att morgonpiggheten var en övergående fas. :-/

Men något man blir pigg av, är groddar. Och dom är klara nu!

Inga kommentarer: