måndag, april 06, 2009

2 dagar kvar

Hmpfr.

Samma gamla frukost. Grönt te & smoothie. Laktritste. Hungrig som en varg. Antagligen är jag inställd på att utöka matvariationen snart. Rejäl lunch på Symphoni, varm soppa och salladsbuffe med alla möjliga grönsaker, rotfrukter och frukter. på eftermiddagen blev det tvärstopp. Alltså stopp med stort P. Kände mig alldeles yr och konstig. Omöjligt att tänka logiskt. Omöjligt att tillverka eller rätta matteprov.Så konstigt trött och nästan skakig. Jag gick hem och vilade ganska omgående.

Tankar och känslor över att kanske inte fått i sig allt som kroppen behöver kommer smygande. Jag har nog slarvat rejält med viktiga fetter och proteiner senaste veckan då jag bara levt på hoppet att slutet närmar sig. Känt mig ur form flera dagar, och haft ett obegripligt sug efter rejälare mat. Totalt tappat inspirationen.

Blev riktigt orolig och det kändes inte meningsfullt att lägga sig på tom mage eller i bästa fall med någon proteinfattig fruktdrink. 26 dagar utan mjölk, bröd och kött gör väl sitt i kroppen. Så jag avbröt detoxen för idag. Rostade 2 mackor med ett kokt ägg och kaviar. En kopp kaffe. Och snodde chokladbollar ur kylen. Det var inte meningen att må dåligt. Hade denna känsla infunnit sig dag 1-4 vore det annorlunda men nu var det så uppenbart att jag kroppen behövde något. Ett par timmar senare mår jag bättre än på länge. Imorgon ska jag se till att få i mig rejält med detoxmat som jag står mig på. Nötter, nötter nötter. För sen, sen är det bara EN ENDA DAG KVAR!

2 kommentarer:

Mamma J sa...

Får väl säga att du gjort ett riktigt bra jobb, såå många dagar! Måste kännas bra att klara av det och att det faktiskt har hjälpt. Kram JJ

Anonym sa...

waov va häftigt....fast när jag har läst din matsedal så har det vattnats i munnen och jag har känt...gud vilken himla god mat....frukt grönsaker nötter smothis......jag blir detoxare på stört.......när du nu bevisat att man dessutom mår himla bra av det...och godis har aldrig varit något problem för mig däremot fettet.....det kan jag inte vara utan...smör alltså
STORT GRATTIS!!!! och GLA´PÅSK !