lördag, april 04, 2009

5 dagar kvar


bild: minelli kollage

FREDAG. Do not try this at home! Alltså det äckligaste av det äckligaste i fråga om konsistens och förväntad smak har passerat mina läppar. Smoothie i all ära. Jag är egentligen kanske ganska sparsmakad. Mixar mest säkra kort som jordgubbar, hallon, blåbär, banan och vaniljsocker. Har även vågat mig på apelsin för att få lite "rinnigare" konsistens. Hört att man kan använda avokado, selleri, tomat, mango m.m. Ok, jag chansade. Blåbär och yoghurt fanns. Bananerna kvar i fruktdisken på ICA. Bara blåbär & banan skulle inte bli 3 smoothies. Det ligger en honugsmelon i kylskåpet. Färsk melon och blåbär verkar väl gå ihop? Eller är jag helt ute och cyklar redan här?? Men mixat tillsammans med fet yoghurt smakar det som iskall söt skuren havregrynsvälling. Jag brast ut i en radda svordomar inbegripet ordet äckligt. Bonus grimaserade och sa BLÄÄ.
J höll som vanligt huvudet högt. Erkände dock att det var ju inte det smaskigaste han druckit innan han svepte eländet i en enda klunk. Ett STORT glas.

Nä jag säger då det. Håll er borta från denna blandning. Håll er borta från att mixtra.

Så även denna morgon blev det enbart grönt te. Som byttes ut mot lakritssmak framemot 10-tiden. Gick en övertalningsrunda på jobbet om sushilunch men det blev inget av detta pga av medtagna matlådor, lunchmöten, magsjuka och ont om pengar. Jag hängde med magsjukegänget på Olivers där det alltid serveras riktigt bra husmanskost och en överdånig salladsbuffè. Åt mig mätt och tog t.o.m. en bit laxfile. Grubblar mycket på hur jag ska övergå till en mer normala rätter utan att bli dålig eller börja vansinnesvräka..... Nåt förslag? Pizzatarmen skriker ju ut sin dödsångest för att inte svälta ihjäl. Och så långt får det ju bara inte gå!

Till middag blev det grekisk sallad, halloumi och tzatsiki. Efterrätt av ugnsbakad banan i folie med några bitar smält mörk choklad.
Kram godnatt och trevlig helg!

Inga kommentarer: