onsdag, april 22, 2009

Erkänn cool ;-)

Vad sticka nu? Vad göra nu? Ibland verkar det enda som skänker lugn vara att sitta försjunken i "aviga-räta-aviga-räta-aviga-räta"..... J säger att jag blir helt bortkopplad från verkligheten. Går in i mig själv totalt. Det är först då min hjärna slutar stå på konstant ON-LÄGE. Men det är inge bra såklart att vara så stressad...

Fast den här hippiemössan var bara så cool!

Idag har det varit en solig dag med en skön promenad runt stan och varvet på lunchen. Njöt som bara tusan! Så det går åt rätt håll -såklart!

Börjar smått misstänka att allt krut i både liv och jobb bränns under hösten. Självklart går man helt upp i nya kurser och planeringar när terminen börjar. Sen mattas det av allt eftersom. Kring juletid känns det övermäktigt då man ser hur lite tid det är kvar och hur mycket kursmål man är efter. Sen går det bara seegare och seegare allteftersom solen tittar fram mer och mer. Loven avlöser varandra och tillslut räknar jag veckorna i lovdagar istället för lektioner... HUR BRA ÄR DET PÅ EN SKALA???? Not so very good.

Nä dags för stora upprycket! Det är inte långt kvar nu. Hur ska eleverna orka om inte jag gör det? Deras ledstjärna på den övrigt kolsvarta kemihimlen.

Men ibland hade jag bara velat stå i bioentrèn och riva biljetter.

Och till middag blev det gratinerad tomatsoppa med nachips och vitlöksbröd.

3 kommentarer:

Anonym sa...

tja det är aldrig dumt att lära sig hushålla med krafterna om man som även jag är en sprinter...livet är ju inte ett sprinterlopp...mera maraton då men ibland bara MÅSTE man göra ett ryck..för att få upp farten så att säga......och tack och lov att man hittar sina andningshål...detmå vara stickning , matlagning , sport.läsning. promenad .sång eller va som helst......som gör att man laddar.......för nya ryck eller för dom som är långdistansare..nya maratonlopp.....
tjohej !

Pia Nyberg sa...

Men det är väl skönt att ha en lärare som är mänsklig! De orkar ju inte heller hålla ångan upp alltid. O så stickar du också, som jag, vi är ju så lika som sagt ;-) Har du upptäckt sidan, säkert har du, med gratis mönster? http://www.garnstudio.com

minelli sa...

Tack för uppskattade ord! Äntligen är det helg och det känns faktiskt bättre för det är som sagt inte alls långt kvar nu, och jag hinner med ALLA kursmål i år! Jippie!