söndag, april 12, 2009

Mer som vanligt och 0 dagar kvar

Slutet gott allting gott, eller snipp snapp snut så var sagan slut.


2 dagar kvar och jag var helt darrig. Kunde inte tänka. Hade en obehaglig yrsel. Skrev hela tiden fel på tangenterna.

Jag vet inte om det kunde vara för att jag varit utan "riktigt / vanlig" mat så länge som 26 dagar. Gick som sagt hem från jobbet på måndag och åt en rejäl äggmacka och en kopp kaffe. Det blev mycket bättre på en gång. Näst sista dagen (tisdag) upplevde jag exakt samma olustiga känsla. Blev helt dum i bollen, gick inte att tänka för fem öre. Yr och stressad i fingrarna. Fumlig. Och verkligen VRÅLHUNGRIG. Den dagen på lunchen bestämde jag mig för att avsluta detoxen. En dag innan måldatum. Lite snopet och den där lyxkänslan jag såg framemot på skärtorsdag med underbar frukost i nya soffan bara skingrades. Istället har jag ätit normalt och känt att knoppen & kroppen kommit i balans igen. Dumma mig som helt klart slarvade sista veckan!!! :-(

Men 26 dagar och jag har aldrig mått bättre. Toppen var efter 2 veckor. Det var iofs som jobbigast just då men spegelbilden visade ett piggt och energifullt ansikte. En rödrosa tunga fräsch hy och klarare ögon än på mycket länge.

Helt klart ska den vitaminrika kosten bli bestående i mitt liv, när jag har svart på vitt hur den påverkat mig både psykiskt & fysiskt. Huvudet måste vara med i matlagningen. Inge mera "gå i kylskåpet och ta vad som finns" för att man inte ORKAR något annat. Det känns bra men kommer definitivt att vara lättare sagt än gjort.

Dags för del 2. Jag hoppas komma igång med motion & träning på allvar. J ska tvinga mig göra övningar hemma varje dag. Jag har tvingat han till det. ;-)

Så... Thats it. Tänk att 28 dagar gick så fort. Tänk vad roligt det var. Tänk vilken förändring i hur jag känner mig idag. Tänk att jag faktiskt vill vara i min kropp idag! Tänk vad duktig jag varit. Ett hjärta till mig idag.

Och GLAD PÅSK till ER ALLA som följt mig!

2 kommentarer:

Anonym sa...

congratulations ! u really made it !
hugs &kisses
ur simply the best !
lisa for president !

Pia Nyberg sa...

GRATTIS! Skönt att du känner så positiv förändring! Har själv börjat viktväktarna nu, med skiftande trogenhet, svårt när man inte är singel och inte har ett icke-liv men än så länge pekar vågen nedåt, även om det går sakta. Mår ok också, inte kräkmätt och är hyfsat pigg.