tisdag, april 14, 2009

Projekt, projekt, projekt :-)

Påsklov, vårväder och bra humör. Jag är SÅÅ inspirerad att fixa och dona hemma. Hitta & prova olika nya recept. Sticka och sy upp alla garner & tyger som ligger och dräller.

Energin flödar. Ändå får jag inget gjort direkt utan går bara hemma o myser. Det är himla skönt! :-)

Och ändå kan det vara slut imorgon. Började dagen med att ändra mina uppgifter i donationsregistret. När det kom för massor med år sedan anmälde jag mig till både transplantation & forskning. Senare på universitet berättade en tandläkarstudent om total dissketion av hela den döda gummans kropp. Total. In till minsta ben. Av studenter. Hm.... det känner jag inte för. Inte ens efter min död. Så jag gör den goda gärningen att hjälpa någon annan. Enbart. Och hoppas att det bara är ett nödvändigt ont, och att jag kan fortsätta pyssla här hemma långt in i framtiden. OBS! Se kommentar från donationsrådet att "tandläkarstudenten" inte riktigt visste vad han pratade om. Tack o lov. :-)

Anmäl dig på: www.donationsrådet.se


Men tills dess.... Var rädd om din kropp.

2 kommentarer:

Sara sa...

Hej,

Tack för att du tar ställning i frågan om organ- och vävnadsdonation!

Vill bara förtydliga att denna tandläkarstudent har fått det om bakfoten. Han/hon tänker nog på helkroppdonation då man skriver ett kontrakt med en anatomisk institution.

Anmäler du dig till Donationsregistret innebär medicinskt ändamål mindre blodprover som tas i samband med donationsoperationen. Absolut inget annat.

Vänliga hälsningar

Sara Pettersson
Donationsrådet
Tel. 075-247 39 46
sara.pettersson@donationsradet.se
Socialstyrelsen
106 30 Stockholm

www.donationsradet.se

minelli sa...

Tack för rättelsen! :-) Ska ändra i bloggen så jag inte skrämmer upp någon!