onsdag, april 01, 2009

7 dagar kvar

Otroligt! Endaste ynka 7 dagar kvar! En vecka till. Till på skärtorsdag. Sen är det påsk och fastan är över. Känner mig som en ny och frisk Lisa minelli. Känner mig faktiskt helt annorlunda. Nästan pånyttfödd. Nu börjar dessutom var och varannan människa jag möter påpeka att jag t.o.m. SER och VERKAR vara piggare. Det är jätteroligt att höra. För det är mer än en kommentar om hur trött och sliten man ser ut som har fällts genom åren. För att inte tala om vad jag skriker i mitt huvud framför spegeln.

Men nu ser jag mig själv, tittar jag efter vackra friska tecken. Efter rosiga kinder och mindre porer. Jämnare färg och en mjukhet, inte riktigt som en persika men ändå :-) Det är en kick jämfört med att bara se den svarta pricken på det vita pappret. Bara se torr flammig hy, grågula ögon, pormaskar och flottigt utsmetat smink. Om det bara är hjärnspöken och inbillning så har då tanken aldrig haft så stor kraft som nu!

Idag har det dessutom motionerats. 20 min cykel och 20 min bassängsim. Härlig ångbastu och nån slags soppa med spiskummin och halloumi efteråt. Lunchen bestod också den av soppa (sparris) och salladsbuffè på Symphoni. Dock blev det en ynka frukost av bara grönt te p.g.a tidsbrist :-/ Det får mig att fundera på brakfrukosten jag kommer att tillaga på långfredagen... Sovmorgon, DN, ledig, kaffe med vispad mjölk, rostat bröd, SMÖR, ost, bacon, apelsinjuice och någon söt gräddig yoghurt!

Åååå jag längtar!

Inga kommentarer: