tisdag, juli 17, 2012

Living on the edge

Så var vi framme vid landets ände. Riksgränsen. Efter en lång dag ligger jag i min sovsäck och lyssnar på när det pratas i köket. Klockan är halv tolv och killarna har just kommit tillbaka efter att ha testat sina mtbs fram och åter till Katterjåkk. När dom kom nersusandes längs backen erkänner jag att jag blev skitsugen. Tror jag hakar på på torsdag. Det har regnat och duggat och solen har tittat fram om vartannat. Efter den fem timmar långa bilresan gick jag en promenad till berget bakom huset. Härlig utsikt. Kallt om händerna. Skön luft. Sedan åt vi fiskgrytan som smakade perfekt. Vilade lite med Ahlgrens bilar, sambon och en kopp kaffe. Efter det hanns det även med en kvällstur till Abisko. Och nu är jag såååå trött.
Godnatt.

Inga kommentarer: