lördag, juli 07, 2012

Seegt

Segt väder idag. Gjorde misstaget att efter frulle åka med J på shoppingrunda. Vilket i sig var värsta bravaden för oss. Vi kollade på tält och sovsäckar. Vi fikade. Jag köpte en picknickväska med alla tillbehör. Vi kollade mer på tält och sovsäckar. Vi köpte en till vägkarta, var på fel ställe för fjällkartor. Vi köpte ett tält. Ett tvåmannatält halvbudget. Så nu oroar jag mig för att det är för litet. Jävla oro. Aldrig är man nöjd. Jag skall prov-sätta upp det snart och då skall oron skingras. Jag köpte även en varm underställtröja som jag velat ha jättelänge och ett par lika efterlängtade friluftsbyxor. Men sen kom vi hem och då blev allt bara sååå segt. Och jag sitter här på altanen och stirrar och gör ingenting. Fast fönstrerna vill skrapas. Jäkla affärer som ger mig shoppingkoma. Jag dricker kaffe, tittar på blommorna och på färgburkarna.

Nu börjar det regna oxå.

Inga kommentarer: