torsdag, juli 05, 2012

Sommar, sol och räkor i magen

Romantisk musik på högsta volym. The Power of Love ljuder ur högtalarna. Ljusaltaret lyser med sitt milda sken. Jag är på väg att lägga mig efter en hård semesterdag med 25 grader varmt och blå himmel!

Sov länge och när vi vaknade låg Kurren på golvet innanför altandörren, svärmor hade redan hunnit hit första svängen. Morgonpromenad. Kaffe. Fruktsallad med "cottage cheese" sim jag sa att det var till J, hade jag nämnt "keso" vet man aldrig vad som hänt. Sedan har vi faktiskt målat! Målat staket, målat fönster. Tvättat fönster, skrapat fönster, slipat fönster. Ett fönster. Sen är det elva kvar... Ja, tur att man behöver knappast oroa sig för att bli sysslolös iaf.

Snabbdusch och sedan iväg på räkafton på Lövskatan med barndomsvännerna. Lite vin och jordgubbar slank oxå ned :-) innan jag cyklade hem i.... Ja äntligen (!!) den ljumma sommarkvällen!! Möttes av gårdagens diskmaskin som skulle tömmas och dagens alla måltider som stod lydigt kvar och väntade på diskbänken. Blev att plocka lite innan man lade sig.

Imorgon väntar fönsterkitt och mera målande. Tur det finns pauser då man kan sitta under parasollen, titta på himlen och dricka lättöl! :-)

Inga kommentarer: