måndag, juli 16, 2012

Inför det stora äventyret

Imorgon bär det av mot gränsen. RIKSgränsen om det är någon som undrar. Med i hasorna följer typ halva Js släkt. Där hoppas jag att det inte ska regna så mycket, helst inte alls. Jag hoppas även få gå sköna promenader i fjällmossan och njuta av vackra vyer runtomkring.

Idag har det varit en sån där flyta med dag. En dag då jag inte riktigt vetat vad jag vill göra, en dag då jag även har en del inbokat så det inte ens finns tid att känna efter vad jag skulle vilja göra. Och senare under dagen så skulle ju morgondagens resa förberedas med allt vad det innebär från planering och handling till matlagning och packning. En middag var ska familjerna stå för, vi bjuder på fiskgryta. Och JA, jag gillar att skriva om mat och vad jag äter! :-) Det är ändå verkligen något som förgyller livet. God mat. Fika. Frukostar. Bruncher. Picknick. Nattmackor. Småätande. Sånt är jag svag för. För att inte nämna desserter och förrätter! Ååh så smaskigt. Om jag bytte karriär (karriär och karriär, men ni fattar) så skulle jag mer än gärna ge mig in i matbranchen. Det är så himla kul, och nu har jag faktiskt kommit till en punkt då jag vill utvecklas och börja lära mig att baka och laga mat på rikt! Inte bara för att det är kul utan för att jag faktiskt är genuint intresserad. Och även om det inte händer nåt på den fronten närmaste tiden så är jag glad att jag insett att jag äger ett intresse. Visserligen som jag alltid ägt, men det har liksom aldrig varit uttalat. Har väl inte vågat uttala det. För man skall vara så lagom jämt, aldrig sticka ut, aldrig tycka att man är bra på nåt. Fuck Jantelagen. Jag lagar god mat och tycker dessutom det är jättekul. Punkt.

Såhär ser fiskgryta från paradiset ut. Ur boken "Under valnötsträdet". Den skall vi äta till middag imorgon. Kram och godnatt.

Inga kommentarer: