lördag, juli 07, 2012

Lördag med rostat bröd och marmelad

Gott gott gottigottgott!

Efter morgonpromenaden blev det latte och rostat bröd med marmelad.

Regnet strilar ned från himlen, jag frös och var regnvåt när jag kom in. Nu har jag nästan torkat med nya kläder. Har lyssnat på ett skönt sommarprogram med Maria Wetterstrand i lurarna och läst rubrikerna i Kurren. Bara skit. Inte Wetterstrand. Radion sänder melodikrysset som spelar Jag mötte Lassie. Vi planerar dagen och vill köpa ett tält. Det finns ett riktigt bra på Outleten i Happis. Men dit är det för långt enligt J, och jag vill inte åka dit själv idag. Vi ska köpa en fjällkarta över Abisko och kolla på Team Sportia där de hade rea på allt i butiken. Vi ska inte åka nåt långt, först till Abisko och cykla, bo i Kommunens lägenhet i Riksgränsen och sedan till Gbg via Norge då vi ev behöver tältet. Vi planerade bilsemestern igår kväll efter ytterligare en räkafton på altanen.

Inga kommentarer: