torsdag, augusti 16, 2012

En kväll långt från alla andra

En fin kväll på black Island town beach. Rövade med en kollega på picknick, jag och några till. Det blev en riktigt lyckad och trevlig kväll som jag gärna gör om.

Försöker njuta av varje minut som ges mig till skänks i eftermiddagssolen klarblå himmel och varmt varmt varmt. Passar på att bara vara medan disken hopar sig och dammråttorna säkert ohejdat förökar sig. Det gör INGENTING! :-) Istället beställer jag en Hawaiipizza med xtra ost och läser båda kvällstidningarna liggandes på en filt vid strandkanten. Kanske är det slut imorgon? Kanske är himlen grå när jag vaknar och gatlyktorna tänds när jag sussar. Kanske ska höstens första regn smattra mot fönstret som ljuv musik i den svarta kyliga natten. Kanske är det dags att tända stearinljus och koka höstte. Kanske kommer vintern snart. Som en långsam påminnelse om att dessa ljuva sensommaraftnar inte är långt borta.

Ikväll var en sån afton. Med picknick på black Island town beach.

Imorgon får jag se.

Inga kommentarer: