tisdag, juli 10, 2012

N-gerskorpor...

....får man inte säga. Men det kallade min farmor sina lite brända men ej förkolnade bröd, som jag nu skall förse med smör, ost & marmelad. Och dricka sommarteet som smakar persika.

Ikväll har jag varit och hälsat på min farmor och farfar och sett allsång på Skansen och ätit mandelbiskvier och druckit rabarbersaft. Det har varit sol blandat med moln och jag har gjort ärenden hela förmiddagen. Och sedan har vi ätit lunch med Js bror och hans söta barn och så har jag målar vindskivor och druckit kaffe två gånger både med en kollega sim kom förbi och våra grannar som bjöd oss på en kopp och vi bjöd på sittplatser under parasollen för dom bygger och gräver för sin altan. Sen har jag badat badkar och tvättat håret med det godaste smörkoladoftande schampot som finns. Och flaskorna är så stora så det kommer att räcka ett år minst. Men nu skall jag läsa min bok jag påbörjade igår som jag tjuvläst på i slutet och blev så besviken. Men jag fortsätter ändå! :-)

2 kommentarer:

Anna W sa...

Mysigt! :-)

Anonym sa...

Jag brukar också tjuvläsa i slutet på böckerna. Matte blir vansinnig på mig. Finns inte i hans värld att man gör så! Haha!

/T. Granlund