fredag, augusti 28, 2009

why worry?

Har knappt sovit sen i söndags med ett undantag för i förrgårkväll när jag slocknade 19 och sov till nästa dag. Eleverna knackar på. Så fort lampan släcks så sitter dom där i sina bänkar i klassrummet och jag grubblar mig sömnlös på vad jag skall säga-göra-vara nästa dag. Värre blir det. Jag vet.

Mina små ciklidfiskar gör inte saken bättre. Jag är fullständigt övertygad om att akvariet skall spricka, och i min enfald om natten lyssnar jag till varje litet missljud som kan tänkas komma från akvariet. Att fiskar skulle vara något rofylld är inget jag insämmer i än så länge. Jag ser bara en enda stor vattenskada framför mig.

Att oroa sig verkar vara en jämn plåga utan slut.


bild: www.ciklid.org

2 kommentarer:

Anna sa...

Ångesten som kommer över dig känner jag så väl igen - för jag känner ju samma sak. Jag vill att allt ska vara perfekt på mina lektioner. Allt från planering till hur jag är och vad jag gör.

Vad jag sett så gör du ett jättebra jobb! Du har idéer till tusen och försöker verkligen göra dina ämnen intressanta. Minsann! ;o)

minelli sa...

Tackar tackar! Sånt värmer ska du veta! Kram på dig och hoppas att vi tar oss tid att träffas någon dag!