söndag, augusti 16, 2009

Ny (o)vana kanske?

Ligger här i sängen och bloggar. Sista kvällen.

J som alltid läser med lampan tänd. Helt totalt omöjligt för mig att somna då. Vill slappna av och sluta de små blå i fullständigt mörker. Inte ens en risfylld strumpa liggandes över ögonen hjälper. Min kropp "känner" att grannen har tänt och läser.

Fast han sedan länge har släckt och jag säkert redan sover, så är kroppen på helspänn fortfarande och jag måste har koll på att han verkligen släckt. Så jag vaknar efter någon timme och ber han släcka.... Snacka om kontrollbehov. Och att han lägger sig innan mig verkar inte heller funka. Så ikväll har jag datorn i sängen och bloggar. Kanske vi vill släcka samtidigt då?

Ny (o)vana alltså plus 4 liter blåbär blev dagens händelser. :-)

2 kommentarer:

Anna sa...

Efter flytten har vi ingen tv i sovrummet. Sambon läser då bok istället. Jag har hellre det ljuset än tvn som blinkar och låter. ;o)

Lycka till och ha det bra idag!

Julia sa...

Tack själv!
Jag blev inspirerad av att köra en längre period ;-) Fast nu när jag är inställd på tio dagar så får det nog bli så.. den här gången.
Hoppas dagen blir bra! kram / julia