tisdag, augusti 25, 2009

Att våga

Äntligen en sån där söndagsmorgon som jag suktar efter och ser framemot. I soffan. Med kaffe och honungsrostad macka. 2 artiklar i DN Söndag fastnade. Dels om att finna glädjen. Att inte låta sig styras av känslorna så mycket. Självklart följa sitt hjärta i livets stora val, men inte stänga in sig i städskrubben bara för att vardagsketchupen svämmar över. Istället ska man bita på en citronklyfta och låtsasle. Så aktiveras hjärnans glädjeminnen. Ska tänka på det nästa gång man helst bara vill ta nåt lugnande fort. Fram med citronerna.

I den andra artikeln imponeras jag av såna där superduktiga, framgångsrika och ambitiösa tjejer i de övre tonåren och har stakat ut sina mål i livet. Malin Richardsson verkar vara en sån tjej. Som har fattat att man vinner mycket på att vara positiv och seriös.

Jag hade aldrig orkat vara en sån tjej, men jag beundrar dom.

Och så vill jag ha framme såndant som påminner mig om glädje, styrka, envishet och längtan, som den här bilden.


Mamma och jag på väg mot Nordkap

3 kommentarer:

Anna W sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anna sa...

Man har en hel del att vinna på att tänka positivt. Det tror jag också. Men jag kan tycka att det känns riktigt lockande ibland. Att stänga in sig i en garderob ett litet tag. Under en filt. ;o)

mm sa...

det var världens bästa resa !!
med världens bästa dotter !!!
och nu:
GRattis på Din 31årsdag !!!!
Ta Dig tid att Drömma-
det betyder att sikta mot Stjärnorna
Ta Dig tid att Älska och bli Älskad-
det är ett Gudomligt privilegium
Ta Dig tid att se Dig omkring-
dagen är allt för kort
för att Du ska stänga Dig inne
Ta Dig tid att skratta-
det är musik för Själen
GAMMAL ENGELSK BÖN
PUSS&KRAM mammamia