fredag, augusti 14, 2009

Andra sidan av myntet

BAJS. Idag är sista dagen på det där lååånga lovet. Men det känns helt ok! :-) Tänka sig va? Igår och idag har varit riktigt effektiva dagar. Sådär som det kanske ska vara på sluttampen av ledigheten. För det är nu man har energi till att verkligen ta upp alla dom där lådorna på vinden, och rensa ur skåpet med allt möjligt i och allt annat som i förnekandets verklighet skulle göras dag 1, 2 och 3 på sommaren. (ELLER om/när det regnade)

J har energin iaf. Det blev hans lott att städa och tvätta och bära. Jag har..... faktiskt också hjälpt till. ;-) Det blev 2 fantastiska limpor och en gudomlig morotssoppa. Storhandling på Kvantum och presentinköp.

Om igår var stora fixardagen så är idag stora ärendetdagen. Tandläkaren i ottan (kändes det som...), upp på jobbet för att även där fixa det sista som skulle ha fixats INNAN jag tog adjö och verkligen INTE vill ta i tång med på måndag när det kör igång. Sjukgymnasten kl 13 och innan dess en hel massa småärenden på stan.

Sjukgymnasten ville inte göra mycket med min stackars ländrygg som verkar vara så illa däran att jag ska försöka få den röntgad först. Jaja.... så är det när man vänjer sig vid att ha ont. Så det blir att ringa VC och ligga på the spikmatta om kvällarna. Samt.... Träna..... :-/

Nu tinar jordgubbar och rabarber i en form tillsammans med socker och potatismjöl. Det skall bli smulpajsefterätt hos S som anordnar en spontankräftskiva med 3 främlingar jag aldrig träffat tidigare på hennes ballis.

För övrigt så har jag hittat nåt riktigt kul att pyssla med om kvällarna. Trä pärlor!! Se så fint det blev, och helt perfekt tema med pärlemorhalsband till skaldjurfest.


bild: minelli


So long till nästa gång!

Inga kommentarer: