måndag, januari 16, 2012

Riktigt j-vla måndagskänsla

Man tror så mycket. Man tror att man skall ta tag i saker. Jag hade bestämt mig, typ. Trodde jag. Börja träna. Äta nyttigt. Stiga upp i tid. Planera lektionerna. Städa skrivbordet innan jag går hem för dagen. Promenera till jobbet istället för att ta bilen. Hålla kontakten med kompisar mer frekvent. Ja, inte vet jag allt. Det är ju massor med mer oxå. Som allt med huset som inte är klart ännu.

Och vad gör jag? Ligger här i soffan under en filt och fryser. Bannar mig själv för att jag inte har varit och tränat. Ingen idè att banna sig själv. Det är så lätt att låta bli när det är täckbyxeväder och mössan måste dras ned långt över öronen för annars så f-r-y-s-e-r man. Det är när man står där i bikini man tar de där besluten. Och det är nu under filten jag måste ta mig för att genomföra skiten. Inte ligga under filten! Upp och hoppa. Jag är inte ens särskilt trött. Det känns bara så jobbigt.

Man får klaga ibland. Lite. Hade en klass idag där jag fick ett utbrott på en kille. Känns så skit. Har så svårt att släppa. Fast vi blev vänner och sa förlåt. Så känns det ändå skit. Jävla skit t.o.m.

Svårt att tänka på något annat. När man fryser oxå. Men det vänder. Jag vet ju att det vänder. Det är ju bara en helt vanlig måndag. Men ugnspannkaka och allt.

Ja det blir en promenad ändå. Ibland hjälper det att skriva av sig lite. Så att allt inte bara fastnar uppe i huvudet. En promenad. En varm dusch, och sängen med boken.

Sa ju att det vände. Imorgon är det tisdag. Och då har jag sovmorgon! :-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

sköt om dig LiSA ! kram mm

Anna W sa...

Nytt år nya möjligheter. Jag planerar att vara snällare mot mig själv i år. Igår var en sån dag. Ögonen gick i kors på kvällen och jag somnade mycket tidigt i soffan under en filt. Nya tag en annan dag...

Jag tar gärna en fika med dig. :o)

Kram!

Mamma J sa...

Men du tog dig för att skriva ett blogginlägg det är alltid något!