måndag, januari 23, 2012

Det är något fel med photoshop...

...Skulle photoshoppa lite bilder på tårtan jag & Nelsan bakade, men programmet vill inte öppnas. Det får bli ophotoshoppade bilder då. Går lika bra med selleri, typ. Ikväll har det dessutom blivit en ny tårta. Eller är på väg att bli... Till farmors 78-års dag på onsdag. Sista botten gräddas nu. Så ringde jag till min far och han höll oxå på att baka en tårta till kalaset. Tårtbakande familjen skrattade J som inte alls var intresserad av att bidra till baket. Jag försökte få honom att dela mitt intresse för grädde och marsipanfigurer utan vidare framgång. Sen tog sockret tog helt slut och jag for på Coop för att handla mer, men det var slut där oxå.

Hur är oddsen för det?!


Nelly fick en lila 7-års tårta med prinsgroda och paket. Och ja, tårtan går att snurra på så den blir rättvänd, men varför bilden snurrat är det ingen som vet?

2 kommentarer:

Anonym sa...

ojojoj vicken kaka ! urhäftig och proffsig ! kram bagar´n

CyberT sa...

Fina tårtor ... äh understatement ... supersnygga vore nog riktigare. Vad heter det i mediaströmmen ... Cakeoff?

För enklare redigering kan kanske picasa vara ett sätt att slippa P-shop?