söndag, januari 15, 2012

15 januari baksöndag

Note: BAKsöndag, inte BAKis.

Så var vi kvar i det soliga & sandiga landet ytterligare 7 dagar med samma lika varje dag. Vi fick verkligen in rutinen i att sola, bada och äta. Men nu är man hemma igen och julpyntet är väck och solbrännan flagnar för fullt och det är bara 6 veckor kvar till sportlovet.

Det har monstersnöat och det hänger stora snödrivor ner från taket och över halva fönstret. Det är ett snöberg på altanen. Det är oxå mysigt med snö och mörker. Jag gillar ju kontraster som ni kanske vet?!

Idag har Nelsanpelsan varit här och vi har bakat hennes 7-års tårta. Hon och jag i köket med jag tror alla bunkar, kastruller, slevar och vispar skåparna kunde undbära. F-n vad disk. Och det är inte som att en sjuåring är så där superpigg på att städa undan efter att ha pysslat marsipanfigurer i sju timmar. Kände mig vuxen och präktig då jag handdiskade nästan alltihopa. Tårtan ligger och väntar i frysen på att dekoreras.

Nu varma mackor med J och en rulle Star Wars. Nice!


Jag & Nelsan grejar i köket medan killarna spelar....PS3.....



Shit vad det har snöat. Lite skillnad mot soliga terasser i Nordafrika.

1 kommentar:

Mamma J sa...

Åhhhh vad härligt! Jag vill oxå ha snö massor av snö.