onsdag, januari 05, 2011

Slabang & Falukorv

Kanske inte det smartaste sättet att inleda det nya året med. Det var ju tänkt jag skulle fylla på med vetekli, groddar och smaskiga smoothisar. Är inte riktigt där ännu. Finns fortfarande en bit julskinka kvar i kylen och jag kan ju inte ensam stoppa i mig alla praliner i chokladaskarna. Så det blir att bida sin tid lite längre. Det är inte särskilt svårt att hitta nya ursäkter.

Dagen har varit konstig. Är helt slut och det känns som att jag varit igång varenda sekund, vilket ju inte är riktigt sant. Vaknade halv tio av telefonen som ringde och farmor berättade att farfar låg på sjukhus. Förhoppningsvis inget allvarligt men jag åkte ut till farmor och gjorde henne lite sällskap. En mycket lugn och skön förmiddag med andra ord. Väl tillbaka i stan skjutsade vi lilleman till sin mammavecka och vi satte oss på Storhedens kafè och pustade ut med...just det... en slabang. Gott gottigottgott. Shoppade lite kläder och handlade lite mat. Sen var jag så slut som jag bara kan känna mig halv fem på eftermiddag utan middag eller ens mellanmål, jag körde med andra ord störtlopp utför sockertoppens brant.

Nu är jag sakta på väg upp igen för backen efter banan & kex i bubblet och grekiskt hopplock till middag. Det är med andra ord bara att sätta sig och färdigställa rapporten som nog borde varit inne redan idag. Men i morgon går säkert oxå bra!

Håll tummarna för att lugnet håller i sig! :-)



Mumsig slabang från café TREND

1 kommentar:

mm sa...

nice new blue coulor on ur site.....mmmmm
like heaven....