tisdag, januari 04, 2011

Jakten på solen

Natten har varit kort. Blir så när man vänt på dygnet totalt. Vi låg i sängen och surfade och tittade på svtplay ända fram till småtimmarna. Vi vaknade av att lilleman kräktes i sängen halv sju. Då hade jag sovit mindre än fyra timmar. Perfekt sätt att vända tillbaka dygnet på. Fast det kändes iallafall som mitt i natten. Bryggde kaffe och slog på morgon tv. J la sig i lillemans säng, och lilleman låg bredvid mig och tittade på sin DVD.

Ganska lugnt och skönt sätt att vända tillbaka dygnet på, istället för att vänta till fredag då det skall upp och jobbas i ottan.

Och inte nog med det, jag var ju dessutom vaken för att jaga solen i hopp om att se mitt livs första solförmörkelse. Det var kallt. Och jag såg inget särskilt. Men lite mystiskt kändes det ändå när man väntar sig en soluppgång och får se mörket komma krypande...



Soluppgång och solförmörkelse över Bottenviken 9.45 den 4 januari 2011

2 kommentarer:

mm sa...

kände precis likadant även om solen inte syns ännu här....men det var klart väder o gryningen var "dovare" pnv........inte lika skarpa färger som vanligt....blir spännande med midnattsolsförmörkelse första juni...hoppas på klart väder då.....
ciao bella !

minelli sa...

Maria- Ja det blir spännande, det är säkert klart väder då, annars få vi åka någonstans där det är det!