lördag, januari 08, 2011

HELG! :-)

Så var det då helg igen! En dags jobb hann det bli, med mycket rättande och överlämning av kursresultat. Lite genomgång av nya skollagen. En kall promenad till Cafè Wiernerhörnan som var stängt så att vi fick äta lunch på indiska stället Diamant. De andra åt sushi, men det tyckte jag det var alldeles för kallt för.

Sen var jag hör och häpna och t-r-ä-n-a-d-e!!!! :-) Varken länge eller hårt men sådär lagomt för att komma igång. Och som ett SJ-tåg som aldrig kommer fram i tid så spred sig harmoni och lugn i kropp & själ resten av fredagskvällen. SKÖNT!

Vi tog en lång och välbehövlig bastu, satt och pratade och bara hade det bra! Länge sedan jag inte kände mig stressad... :-) Lovet har tydligen fyllt sin funktion trots allt...ätande...

Sovmorgon på det, lite vanligt lördagsförmiddagsstädande som stressnerven gärna retas av men vi hann ut på promenad innan panikanfallet anföll, och fick pyttelite ljusterapi men massor av frisk luft och underbart vackra vyer. Isvägsspatsörerna gör entré! :-)


Utsikten mot baksidan av vårt hus



Lite snöskottning i väntan på att jag ska bli klar att gå ut...



Mot isvägen i knähög snö!



Trots hundar, sparkar, skridkoåkare, pensionärer, skotrar m.m. lyckades jag få en bild utan så mycket folk, vi är just påväg upp mot stranden igen.

Inga kommentarer: