torsdag, januari 06, 2011

Black & White

Black stenskiva på diskbänk o köksö, white köksbord.. eller numera "matplats" bord kanske-... och brown eyed girl med van morrison på spotify så jag vet inte vad jag skriver för min hjärna sjunger med! :-) Shalalalalalalalaaladidadidia....

Det går inte att skriva med hög musik på.

Dagen har som övriga jullovsdagar ägnats åt... just det... ätande. Startade på MAX i Boden, fortsatte frossandet på kalas där det bjöds på goood smörgåstårta och ÅTTA sorters kaffebröd! Håller på spricka och har fått lugna magen med 2 påsar Samarin. Imorgon är jullovet slut och tack och lov kanske även svullandet. Har hör och häpna redan tjuvsartat idag till frukost då jag hälsosamt som attan slevade i mig yogurth, valnötter, physsilumfrön och linfrön! Men det var ju inte ens någon början med tanke på hur dagen förlöpte.... :-/

Och bordet har kommit så vi tog oss en tur till Mio i Boden och hämtade det. Fick låna ett släp som vi såklart fick köra tillbaka med. Så mycket mer än två vändor dit, kalas och sjukhusbesök hos farfar hinner man inte med.

Men jag har faktiskt uppdaterat lite kring husrenoveringen med några foton från vårt fina kök och matplats. Vi hänger som sagt mest vid köksön, och bordet är ju sprillans och helt oinvigt! Har fått bort det mesta av julen men en liten sista glimt av granen kan beskådas nedan innan den slängs ut i kylan!

Kram & godnatt.


Sarek matbord från MIO, Nandor stol från IKEA. Marimekko tapeter som fondvägg. Från farmor & farfar kommer den gamla fina original 60-talsskänken och en sköön kökssoffa.




Köket med Tidaholm skåp från IKEA. Husqvarna/Elektrolux vitvaror från tretti.se, barstolar från JYSK, China Black granitskivor från Öjebyns stenhuggeri, lampa med plats för värmeljus från Servera.

2 kommentarer:

mm sa...

GUUUD VA NI HAR SNYGGT !!!

Julia sa...

Härligt att du är igång med bloggandet igen! Vilken skön inredning ni har! Gillar mixen av nytt och gammalt.