lördag, oktober 30, 2010

Dag 91 - Hämtmat och syjunta

Bananas für alle!

Gardinerna kom upp med lite syhjälp från farmor. Noga pressade sömmar och väl genomtänkta skarvar. Det tog lång tid och blev väldigt bra. Tills hon for hem då jag snabbade på lite när hällorna som stången skulle sitta i syddes fast. Inte världens proffsigaste kanske.... Men dom kom ju upp iaf. Så gjorde även köksfläktens skorsten. Nu kan vi steka efterlängtade chorizokorvar!

Systeryster gjorde en kaffevisit som förlängdes till hämtmat och Idol. Skönt att få slappa lite i en soffa emellanåt, det lär ju dröja innan vi får i ordning något vardagsrum.

På tapeten än så länge står:

Tapeter till datahörna, matrum och sovrum
Fönsterbrädor
Kartonguppackning
Dörr och fönsterfoder
Tak och golvlister
Hm.... det är GARANTERAT mer oxå men som tur är inget jag kommer på för tillfället!

Kram & godnatt!


2 designklassiker i lillemans rum, 80-tals tyg & 50-tals string



Det mesta på plats snart, bara bänkskiva och vatten fattas..... Och kakel förstås



J älsklingen överasskade mig med finaste blombuketten och röd hjärtechoklad! :-) Nästan som att det var valentin och inte halloween. Det ska vi fira med skräckfilm i sängen och micropopcorn (MED SMÖRSMAK!)

2 kommentarer:

Jenny sa...

Hej och tack! Vad kul med ett litet avtryck så att jag hittade dig. Spännande att följa er renovering! Vart har ni flyttat?
Jag har flyttat hit (a, min dårå): http://ovanliga.wordpress.com mest för att jag vill kunna låsa vissa inlägg men också för att jag vill skaka av mig någon.
Inte så många inlägg just nu, är på landet och latar mig. Mjölkar ur min mammaledighet bäst jag kan liksom. ;)
Tjing!

Jenny sa...

Rättelse: (a, min BLOGG dårå) ;)