måndag, oktober 18, 2010

Dag 80 - 500kg golv lagt och fläkten är snart på plats

Och 500kg kvar.... men jag har knappast bidragit något till dessa fantastiska utföranden. Det har min superduper älskling J gjort! Jag är fortfarande feberhög och helt utmattad av höstens aktiviteter att jag har ägnat mig åt lite andra projekt som plöja kurslitteratur, uppackning av flyttlådor, flyttstädning (ja det tog 10 timmar på 2 pers... astråkigt att pedantstäda till någon annan), skruvat fast fönsterbrädor, handlat tapeter som jag ska limma fast alldeles på egen hand. Men först får nog slemrosslingarna och febertopparna ge med sig.

Dessutom har vi påbörjat en sockerfri tid fram till jul. Jag är nästan 100 på att matvanorna under sensommaren och hösten har bidragit till hur uruselt vi mått och hur humöret verkligen gått i botten senaste veckorna. Fick muta 5-åringen med en 600-kronors leksaksbil efter 10 raserianfallet samma dag... typ... (Alltså MINA anfall stackaren) Och av J finns det inte mer är 90% kroppsmassa kvar jämfört med när vi började, och då är det inte beach 2010 som kom på efterkälken utan här är det biaffra och hålögdhet à la koncentrationsläger som avses. Min kropp däremot verkar ha fått ta emot dessa 10% genom att de liksom bullat sig fast på magen så mamma förväntansfullt (?) frågade om jag var gravid..... Nej, det är enbart och endast gaser som tar sig uttryck i halsbränna och diarreér. Så förra veckan togs ett gemensamt beslut om ändrade matvanor.

Visserligen bidrog det till en grym förkylning men magen mår bra, även om man knappast kan anse att den SER ut att må bra. Vi har fått en ny bibel som heter "Vägen till en kärnfrisk familj" och än så länge är vi otroligt motiverade. J har just inhandlat en marinerad skaldjursbuffe tänkt som lite kvällstaps. Inga klagomål med andra ord.... ;-)


Kitchen soon ready, idag var bejiermannen här och mätte för bänkskivan



Utsikt över matplatsen... lite ödsligt än så länge



Gudomligt skönt med bra matvanor :-) ÄNTLIGEN!

Inga kommentarer: