torsdag, augusti 12, 2010

Dag 13 - Jobbat på jobbet

Idag har jag jobbat på min riktiga jobb, som kändes enkelt & meningslöst då huset står i fortsatt behov av att ägarna pysslar om det. Efter lunch kunde jag i alla fall dra på mig snickarbrallorna och fortsätta måla med den usla färgen som verkar behöva 3 varv för att täcka. Men oj (!) vad det är svårt att få till fint underarbete...:-/
Men vi gör som sagt gästrummet till att börja med så man får in vanan, sen blir det sovrummet med de blå tapeterna och den ljusgrå mjuka mattan.

Har äntligen ringt IKEA om kök, och det landade på ynka 14.214 kr för stommar. Blev glatt överraskad över priset. Med luckor till det, antingen från 1001köksluckor.se eller Älvsby kök och inredning kan det landa på allt mellan 30.000 till 50.000.... Huva vad svårt att välja. Men något Nolia kök blir det inte, och inte heller något Schmidt kök som ju var det bästa men givetvis också dyrast :-0

Leveranstiden från IKEA är bara en ynka vecka så vi kan ta det lite lugnt med beställningarna på den fronten. Badrum däremot, kan man kanske få ett mässpris. Har övergett den grå plastkommoden från Dansani och är nu inne på VEDUMs sortiment, antingen vit eller ask. Hoppas på mässpris.


Flow i ask från VEDUM

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men tjena!!
Har ni gått och blivit med hus? Vad kul! Massa jobb ser jag. Vi ska byta kök (ÄNTLIGEN!!)och tapetsera, lägga nytt golv och nya innerdörrar på nedre plan. Arbetet tar liksom aldrig slut. Vad spännande för er. Då kan man följa erat arbete steg för steg här. Jobba inte ihjäl er. Vi ses och hörs!

Kram
Christina

Kök sa...

Jag vill bara meddela att 1001 Köksluckor har bytt namn till Köksgiganten. Samma priser, samma bra service, bara nytt namn.

Björn Schmidt sa...

Hej
Jag tycker nog inte att du har rätt i att Schmidt är dyrast. Tittar man på kvaliteten och jämför tror jag du hade fått mest för pengarna om ni hade valt ett kök från Schmidt. Det är inte alltid smartast att ta det billigaste. Det kan visa sig bli det dyraste sett över tid... När sedan produkten kommer från den billiga leverantören och tim pengen till snickaren skall betalas kan kostnade också dra iväg. Lycka till med nya köket och hoppas ni blev nöjda iallafall.

Anonym sa...

Värt att kolla in