måndag, augusti 09, 2010

Dag 10 - Tolvtimmarspasset

Halv sju steg vi upp för att åka på Byggmax som öppnar sju. Vi kom dit vid nio...

Väl där lastade vi 8 gipsskivor, en spånskiva, 5 reglar, 40 vinkelbeslag, skruv och spik av alla de sorter. Sen kom snickarfar och snickarfarfar för att åtgärda dörrhålen genom att bygga för väggar. Mycket tacksam hjälp! :-)

Farmor plockade skräp och serverade kaffe. Femåringen låg i sin solstol i garderoben och tittade på Barbapappa. J rev väggar. Jag blev bara villrådig med så mycket folk, och fick nog inte gjort så mycket förrän alla for. Då hade jag dessutom lagt bort mina handskar så jag fick åka och inhandla ett par nya. Och ett hänglås till släpet skulle jag också komma ihåg att köpa. Glömde det. Även andra gången när jag efter arbetsdagens slut gick in på Kvantum för att köpa låset glömde jag det och kom ut med en grillad kyckling, 2 glassar och en påse nötter istället. Fick köra hem och hämta ett lås och sen tillbaka igen och låsa släpet som skall stå där över natten tills morgondagens Byggmaxtur stundar.

På eftermiddagen fick vi bort det otroligt slitna parkettgolvet på 24kvm, så nu är uppfarten full igen. Och vi är så OTROLIGT TRÖTTA.... En dag till och sedan blir det Noliamässan för lite seriös shopping. Håll ut tills dess! :-)


En hel vägg av 13mm gipsskivor blev byggd



Så även i hallen/köket, nu får vi en sån där låång korridorhall som jag inte ville ha.... Den skall dessutom förlängas med 40cm



När man tvingas såga bort ett äkta trägolv inser man vitsen med att underhålla sina ägodelar.

Inga kommentarer: