lördag, augusti 07, 2010

Dag 8

I dag har jag varit helt slut. Började med att morgonkaffet bara räckte till en person vilket inte blev till mig. Vet inte om det bara berodde på det, men jag kom som aldrig igång med renoveringen överhuvudtaget. Vi kom iväg först efter klockan tio, och då skulle det först inhandlas lördagsgodis, fikabröd, mjölk och mer kaffe. Tog sin lilla tid. Väl på plats så satt jag på altanen med lördagsgodiset, och när jag tänkte börja jobba så satte jag på kaffe istället, och hade turen att få ett telefonsamtal :-) Så det blev en halvtimme till i solen på altanen.

Sen har jag ägnat hela dagen åt grovdammsugning, med ett pyttelitet munstycke. Men det blev riktigt bra när allt byggdamm, sågspån och cementpulver är väck. J har jobbat hårt i det blivande badrummet med att riva panel, och fick även lös 3 garderober från blivande sovrummet. Vi får bära ut dem en annan dag då vi har bärhjälp. Att bära och gå samtidigt är ingen hit för kryckmannen.

Det har varit en varm och solig dag. Så varmt att vi tog ett kvällsdopp i Kvarnträsk innan vi åkte hem för att äta varma mackor, se på Cleo & Sopranos och kanske vissa av oss somnar i soffan...;-)

Hoppas på mer kraft och entusiasm i morgon.


Minutiös grovdammsugning



Ljummet kvällsdopp

Inga kommentarer: