måndag, september 28, 2009

Tack ANDA!

För den fina utmärkelsen!



Till den hör det att avslöja 10 hemligheter om mig själv. Men då är det ju inga hemligheter längre och jag misstänker att de flesta som snokar runt på min blogg kanske känner mig lite grann så jag klurar ut 10 saker ni kanske ändå inte visste.....

Utan inbördes ordning:

1. Jag ser gärna frågesportprogram som "vem vet mest" och "jeopardy". Helt utan spänning och enorma prissummor.

2. Jag har anmält mig till "vem vet mest" men fegade ur när TV ringde... Haha...

3. Jag ser även på "The weakest link" på BBC. Ett skitsmart frågeprogram med en elak programledare.

4. Kanelbullar är det godaste jag vet och kan lätt äta det till frukost, lunch och middag.

5. Jag är en lat perfektionist som gärna skulle ha en betjänt (alternativt slav ;-)).

6. Tycker om när det är extremt tyst eller mycket musik, men störs enormt av småljud i omgivningen. Får spunk direkt.

7. Jag vinner över J i betapet som vi spelar i sängen på kvällen.

8. Varefter jag gärna somnar på spikmattan med en rosarandig strumpa fylld med ris över ögonen.

9. Parasoller är världens bästa uppfinning. Hittar du mig under ett sånt i en solstol på en strand är jag alldeles säkert mycket lycklig.

10. Mitt samvete värnar MYCKET om mat, miljö och rättvisa. Och i mitt huvud skriker jag hemskheter om människor som inte vet sitt eget bästa när det kommer till hållbar utveckling och jämställdhet.

Ja det var det det.... Men några smaskiga hemligheter blev det inte. :-)

Och utmaningen, den skickar jag vidare till mammaj.

3 kommentarer:

Anda sa...

Vi spelar också betapet mot varandra. Det är ju så roligt. :o)

Jaja sa...

....det här kan inte få stå okommenterat. Visst du vinner och jag måste erkänna att jag ser upp till dig jättemycket för att du är så himla mycket mycket smartare än mig......åtminstone när det gäller petabet.

Njut av din smarthet i nån vecka eller så för det är väl ingen större skräll att det bara är en tidsfråga innan jag så att säga spöar skiten ur dig :) Att du vinner kan ha att göra med att du spelat det där spelet säkert 5-6000 ggr mot mina 3 så vänta du bara snart är jag ikapp och förbi.....

Pia Nyberg sa...

Om du ser Weakest Link, följer du även Eastenders? Min plåga... fyra dagar i veckan... Patik hatar den... och jag med på sätt och vis, den är så DÅLIG men jag kan inte sluta...