söndag, september 13, 2009

Bok blir film

Men knappast någon hit. Marie Jungsteds "kommissarien och havet" som just nu visas på TV4 var rena skiten. Tysk/Svensk dubbning, med en makalös dålig kommissarie i spetsen. Efter lite googlande har jag förstått så pass att böckerna dock är läsvärda. Men jag skall nog ändå plåga mig igenom upplösningen som fortsätter efter nyheterna.... som jag ju inte orkar se.

En annan bok som blivit film är Steig Larssons tvåa. Ser verkligen framemot premiären av Flickan som lekte med elden nästa helg. För övrigt har jag återfått min trasiga MC som nu förhoppningsvis är hel (peppar peppar) men orsakat ett giigantiskt hål i plånboken och ofrivilligt tvingat på mig en hemester under de 8 långa lediga veckorna som står till mitt förfogande under sommarmånaderna. Men dagens tur i värmande höstvindar var skön som attan! :-)

Inga kommentarer: