lördag, september 19, 2009

I händelsernas centrum

Ligger i en superskön hotellsäng på Vesterbrogaaaaade i Köpenhamn. Dagen fram till hit har varit händelserik som det alltid är när man åker så fantasiskt långt hemifrån på en och samma dag. När dessutom halva dagen var en helt vanlig dag med frukost och jobb och kafferast och en lunch som övergick till en stresspackning innan taxin hämtade upp oss. På Kallax hamnade jag bakom Thomas Bodström i kön till säkerhetskontrollen och trodde nog att det var det närmsta Lassie jag skulle komma denna dag. Men icke! ;-)

Framemot sjutiden hade vi hittat till hotellet vis Js GPS! En fantastisk sak när man är på helt nya ställen, inte direkt i bilen påväg till grannbyn längs en väg utan korsningar som vi säkert kört 100 ggr....

Vi roade oss på kvällen med att besöka Tivoli och hamnade mitt på en rockkosert med INFERNAL! Vi hade absolut ingen aning om vilka de var som stod på scen med en vild publik på minst 10.000 människor. Men låtarna var minst sagt välbekanta.



På väg ut från Tivoli var det folkmassa på gatan, lite trafikstickning. En olycka var första tanken. Sen såg jag att det var utanför en entre och att alla stod och väntade på någon. Sa till J att det är nog någon kändis som alla väntar på. Så började vi gå runt folkmassan, fast jag var ju liiite nyfiken ändå. Så ser jag DROTTNING MARGAREHE komma ut genom dörren och stå 2m från mig. Jag ropade till J, detär ju drottningen! Det är ju drottningen! Ta fram kameran.... :-) Hon vinkade så kungligt till oss när hon klev in i sin svarta bil med en svart nummerskylt numrerad nummer 1 på. Och en krona. Jag stod som ett fån med gapande mun och händerna i fickorna.

Haha.... Ja det var den dagen. I händelsernas centrum.

Inga kommentarer: