måndag, oktober 19, 2009

Gubben i lådan...

...Tittar äntligen ut.

Dåligt med bloggande på sistone. Destomer jobbande.
Men det är kul! Jag trivs som fisken i vattnet på jobbet, och eleverna är helt underbara och det är kul som tusan att planera lektionerna. Och tiden har verkligen RUSAT iväg. Stressigt? Ja! Men det har nog behövts lite go och flow i mitt liv. Särskilt på jobbet. Hoppas och håller tummarna att det fortsätter såhär! :-)

Hittills har matlistan varit en succè! Verkligen något jag inte vill släppa.
Favoriter hittills har varit bl.a. smörkokt torsk, chorizo och tabouleh, flygande jakob.

Däremot kommer jag inte att laga coca cola marinad och champinjonsoppa fler gånger.
Kycklingwok var inte heller någon höjdare, men jag har aldrig lyckats med wokrätter och överväger allvarligt på att låna en bok eller kanske gå en kurs i asiatisk matlagning.

Hemmavid har hösten välkomnat att bara vara. Bara vara hemma och ta det lugnt. Det har äntligen börjat falla på plats mitt liv. Något så otroligt efterlängtat. Och för tillfället är jag bara nöjd.

Inga kommentarer: