lördag, juni 27, 2009

waiting on a sunny day

Sitter på balkongen i åskvädret och väntar på att himlen skall spricka upp i strålande solsken igen. Ingen kan undgått hur varmt det varit. Eller att MAX brunnit upp (ned?). På de 2 Lulebloggar jag följer står sånt redan. Så jag lämnar det.

Och värmen. Strandliv har även jag ägnat mig åt. Med oron i kroppen. Den verkar inte vilja ge med sig. Läst en bok. Solat. Sovit. Stressen håller i sig. Men jag tror och håller tummarna att det ska ge med sig allt eftersom sommarens lediga och lata dagar avlöser varandra.

Båten blev i alla fall klar. (Tummen upp!) Precis efter allt velande och om och men ifall och huruvida vi skall åka ut med båten (var, när, hur?) så börjar det REGNA och ÅSKA. J hade varit och handlat och vi var klara att bege oss ut på okänt hav..... känns så med egen båt... :-/.... så drar himlen ihop sig och mörkgråa moln bokstavligen väller in över ett strålande Luleå.

Jaja... så jag satte igång ett bullbak och väntar ut solen på balkongen istället.


bild: © minelli

Inga kommentarer: