måndag, juni 22, 2009

Sommarcheck

Så var lovet i full gång och jag måste hetsa mig själv att låta bli att hetsa över all dyrbar ledig tid som tickar på. Ska härmed utvärdera nästan en veckas aktiviteter för att se om de uppfyller checklistan för sommarens alla måsten. ;-)

DAG 1: Bara var. Hängde i soffan och kollade Mamma Mia musikal. Frossade räkor och aioli med J.

DAG 2: Frukost på balkongen. Åt smörgåstårta hos farmor & farfar. Vände på Storheden när jag såg den proppfulla midsommarfirande bilparkeringen. Fikade hos A med baby och hund till sena kvällen. Fixade och städade på balkong nr 2.

DAG 3: Självaste midsommarafton. Trist väder. Tog det extremlugnt, med en shoppingtur till Kvantum. Låg i soffan, åt grillat och kollade TV.

DAG 4: Kollade till båten som fortfarande står på land. Vilade i soffan. Vi cyklade i kvällssolen till Draggen och jag frös om händerna.

DAG 5: Jag och J cyklade på racers tur och retur till Persön. Åt glass. Drack kaffe. Såg massor med avsnitt av Six feet under innan jag gäspande somnade.

DAG 6: Ont ont ont i rumpan av racersadeln. Ångest över att inte ha nåt eget att semestra i. Dyrt att campa, men I love it. Vi drömmer om en stuga eller husvagn på väg till Pite med släp för att hämta en sänggavel jag hittat på Blocket.

Har sovit länge varje dag och det är så skönt. Från balkongen doftar det syren och kvällshimlen i köksfönstret är underbart vacker.

Så jag är nog nöjd ändå.... hittills!




bild: © minelli

Inga kommentarer: