lördag, juni 13, 2009

lila is the shit

De icke existerande balkonglådorna har gapat tomma hela våren. Men jag har smidit planer. Redan förra sommaren utanför en svindyr liten affär i turistparadiset Skagen stod djuplila lavendel i stora svarta zinkkrukor. Så vackert!

Min balkongplantering var därmed spikad och klar.

I torsdags var det veckohandling på G. Men Blomsterlandet, inte direkt på vägen till Kvantum, kändes väldigt mycket mer lockande än mjölkdisk och långa kassaköer. Raka vägen dit alltså.

Nu pryds vår lilla sovrumsbalkong av 2 otroligt tåliga lavendel, som om de inte blommar hela sommaren och ända in till sena hösten blir reklamerade på stört.

De är nämligen av plast. Och den mest brilljanta och ekonomiska idè jag kläckt sedan jag såg de danska örterna stå där och bara se så enkla och vackra ut. Så varför vattna och noppa och ta undan nattfrosten då dom bara ska stå där och pryda min balkong? :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

precis vad jag oxå kommit fram till i ett visst sammanhang..och det finns väl lavendelsprej mm om man även saknar doften...hejhej

minelli sa...

I ett visst sammanhang? Plastsubstitut eller? HAHA... ;-)