lördag, juni 30, 2012

Regnet det bara öser ner...

...Tur att vi redan semestrat då! För två veckor sedan åkte vi till Finland på en weekendsemester, lördag till tisdag. Vi hyrde de billigaste stugorna campingen erbjöd, utan vare sig dusch eller disktrasa. Destomera myggor fanns det vi fick säkert miljoner myggbett. Men mysigt hade vi det :-) Vi hängde på stranden, vi låg och latade oss under filtar. Vi promenerade i blåsten och åt pizza på uteservering. Vi grillade korv i kvällssolen. Vi badade på äventyrsbad. Vi tog det helt enkelt bara lugnt och var. Det var skönt!

Idag har jag också varit fast mer effektivt. Jag har promenerat. Jag har handlat till bak. Jag har hälsat på farmor som hjälpte mig att sy gardiner och kuddfodral. Jag har bakat kanelbullar och cookies. Jag har lagat middag såklart också , det blev kikärtsbiffar såna jag gjort förut som blir så bra. Jag har förberett lite i mitt huvud för att få besök i morgon av J och hennes sons. Det blir nog lika pissigt väder som idag men vi får ändå försöka hitta på något. Att bara sitta inne går ju inte.

Inga kommentarer: