måndag, november 09, 2009

Shit vad sällan jag bloggar

Tänk att man skall ha dåligt samvete även över det!? Sanslöst.

I helgen har jag plöjt en mycket intressant bok som jag fyndade på Tradera för 6kr.
Den är skriven av Bengt Stern och heter "Att må dåligt är en bra början". Läs recension på Adlibris.com. Av alla alternativterapi/new age inspirerade böckerna jag läst så sammanfattar den här väldigt mycket på ett väldigt bra sätt. Blir inspirerad till tusen att besöka kursgården Mullingtorp men det är ju inte i prisklass sista minuten. Mer 3 års sparande och snålande.

Appropå snålande så har matlista á la november blivit tillverkad men ej publicerad. Dels är den inte klar helt och hållet, dels är vi alldeles för slöa för att hålla den, när vi äntligen inte b-e-h-ö-v-e-r snåla så har det ju blivit fettbomber till middag i form av ont i huvudet pizza och lördagshämthamburgare. Storhandla känns sååå jobbigt och sååå tråkigt när man klarar sig på rester och smulor som skrapas ihop från kyl och skafferi.

Men mage och allmän hälsa mår pyton av oplanerade och näringsfattiga middagar. Förra veckan var migrän ett faktum som spikmattan dock återhämtade mig från. Så det känns som att vardagslunken är i full gång.

Inga kommentarer: