söndag, november 22, 2009

morgonstund har guld i mun

Vaknade strax efter klockan åtta. Övervägde en promenad i det dunkla morgonljuset, men det blev DN under täcket i sängen. SKÖÖNT! Inget dagsljus för min del alltså.

Söndagar borde egentligen vara till för att ENDAST och BARA njuta av sin lediga tid. Gå en långpromenad, grilla korv i skogen och andas.

Likväl blir söndagen en förberedelsens tid för kommande vecka. Få undan tvätthögar och de ständigt översvämmade återvinningspappkassarna. Men till och med det kan vara ganska så rofyllt. Att stiga upp, kolla på matlistan och fylla på en handelslista, koka några ägg. Pressa apelsinjuice och brygga kaffe. Tända ljus, boka tvätttid och sortera smutsiga trosor. Sen rullar dagen på sin gilla gång medan jag dricker kaffe och äter tårtrester springer J till torktumlaren, handlar på Kvantum och sorterar hårda plastförpackningar från wellpapp.


Bild: minelli

2 kommentarer:

Jenny sa...

Tack för otroligt fina ord på bloggen! Och tack för lyckönskningar på vägen, det behöver vi!

Kram

Anonym sa...

Jag har följt den här bloggen nu i snart ett år och jag måste bara få säga att den där J verkar vara en superkille. Jag blir då vansinnigt avundsjuk på dig :)Tänka sig få sitta och äta tårta hela dagarna medan han tvättar och handlar.

Kram från mig!