onsdag, november 11, 2009

Ganska lugnt

Mitt liv känns ibland som en berg-och-dal-bana. Jag är effektiv, dammsuger, lagar mat, tvättar, manglar, storhandlar, läser morgontidning, filar naglarna, betalar räkningar, blir berusad av vardagslivet. Emellanåt. Andra dagar stannar liksom livet upp. Klädhögen växer på golvet, avloppet luktar skunk, återvinningen ropar på att få slängas från den överfyllda garderoben, alla tv-program är totalt värdelösa och jobbet tar verkligen all energi. Man undrar vad som är värt något?

Idag har jag styrt upp livet lite. Frisören Jonna fick fria händer och skapade en perfekt (just det) vardagsfrisyr. Jag hittade ett par stövlar som jag kanske inte behövde, men de var både sköna, fina och billiga. Vi ska handla mat på ICA kortet efter jobbet. Jag har rättat några lab.rapporter och mitt akvarium är nytvättat.

Idag är jag på väg upp. Vill stanna kvar där. På mellannivån.

På mellannivån kan man ha det lite ostädat. På mellannivån kan man äta blodpudding och tända levande ljus. På mellannivån kan hela familjen baka kanelbullar. Kanske dom till och med blir brända. Men det är helt ok på mellannivån.

Och snart blir det riktig vinter. Jag borde gå en långpromenad med sommarpratarna i repris. Det borde jag göra.

Det är mycket man borde.

Inga kommentarer: