torsdag, oktober 22, 2009

Inspiration

Idag är det friluftsdag på jobbet.

Jag skall spendera den på Helex utövandes Pilates. J och bonus har åkt till Nordpolen i boden med 120 elever.

Jag tänkte komma igång med lite rättande innan övningarna börjar, men har fastnat på stylerooms inspirationssidor istället.

Inspirerad är verkligen bland det sista jag blir, trots miljarders bilder på det svenska folkhemmet. Vitt vitt svart kakel fondvägg väggord ikea platt-tv arne jacobsen kopior modernt 50-tal glasbetong etc. Blir bara trött. Ingen som har någon egen idè? Något som faktiskt kan inspirera mig? Verkar inte så. Avskalat opersonligt men framförallt tillfälligt och svindyrt. Tur att räntan är så lägre än nånsin.
En bild av kanske 200 har ändå inspirerat mig lite. Det är den här.


bild: Greatvics album på styleroom

Inga kommentarer: