fredag, oktober 30, 2009

Ulf Malmros och Kjell Bergqvist

Idag har vi tvättat typ 100 maskiner (känns det som), handlat till tacos, köpt 2 dukar och en lampskärm på Åhlèns, städat (= plockat skräp från ett rum till ett annat), käkat framför TV:n, sett halva Skavlan och väntar på nästa program som börjar kl 22. Smala Sussie av Ulf Malmros.

Jag gillar filmer och tv-program som Ulf Malmros gjort. På flyget hem tidigare i veckan kom jag och kollegan B på att vi båda var barnsligt förtjusta i Ulf Malmros produktioner. Och jag särskilt i Kjell Bergqvists karaktärer. Kanske mest som pappan Dick i "Ha ett underbart liv", eller som polisen i "Smala Sussie". Han påminner mig om någon i min närhet, så igenkännande att man inte kan annat än att gilla han.

Hittade inte något klipp från den gamla ungdomspärlan "Ha ett underbart liv" så ni får nöja er med Billy Davidsson in action.

Inga kommentarer: